Seuratoiminta

Yhdistyksen tärkein tehtävä on järjestää seuroja, joita pidetään tavallisesti keskiviikkoisin, lauantaisin ja sunnuntaisin omalla toimitalolla. Seuroissa lauletaan virsiä ja Siionin lauluja, ja niissä on yksi tai kaksi saarnaa, joiden keskeisin sisältö on sanoma syntien anteeksiantamuksesta ja iankaikkisesta elämästä. Seuroja järjestetään myös kirkoissa sekä muissa evankelis-luterilaisen kirkon tiloissa, ja tarkemmin ajankohdista ja paikoista löytyy tietoa kalenterista. Joitakin omalla toimitalolla järjestettävistä seuroista voit kuunnella internetlähetyksenä (kts. nettiradio) .

Lapsille ja nuorille

Raamattuluokat

Alle rippikouluikäiset, 10–15-vuotiaat lapset ja nuoret, käyvät raamattuluokissa, ja niiden tarkoituksena on syventää varhaisnuorten Raamatun tuntemusta, hoitaa uskoa sekä tukea kotien kristillistä kasvatusta. Raamattuluokat kokoontuvat joka perjantai Rauhanyhdistyksen toimitalolla kouluvuoden aikana.

Nuortenillat

Nuoria askarruttavia uskon ja elämän kysymyksiä pohditaan nuortenilloissa, joiden tarkoituksena on tukea nuoria Jumalan lapsina. Näihin iltoihin kokoonnutaan kerran pari kuukaudessa kodeissa. Ensin on alustus jostakin aiheesta, ja sitten keskustellaan vapaasti. Aiheita miettii työryhmä, joka kuulee mieluusti palautetta ja toivomuksia kävijöiltä. Tervetuloa nuorteniltoihin!

Päiväkerhot ja pyhäkoulut

Lapsille Hämeenlinnan Rauhanyhdistyksessä on päiväkerhoja ja pyhäkouluja. Lauantaisin päiväkerhoa käyvät 4–6-vuotiaat, ja sunnuntaiseen pyhäkouluun koteihin saapuu vanhempiensa mukana lapsia syli-ikäisestä kymmenvuotiaisiin. Ajatuksena näissä on toteuttaa Jeesuksen antamaa opetuskäskyä, ja opettajat uskovat samalla tavalla lasten ja heidän perheidensä kanssa. Pyhäkoulussa on esillä jokin Raamatun kohta, jonka opettaja havainnollistaa ja kertoo mahdollisimman yksinkertaisesti.

Päiväkerhossa askarrellaan, leikitään, lauletaan ja pidetään uskontotuokio, jossa palautetaan mieleen jokin keskeinen uskonasia.

”Lasten kaltaisten on taivasten valtakunta”

Diakoniatyö

Diakonia on yhdessä kulkemista ja arkista auttamista. Vierailemme vanhusten ja sairaiden luona, ja järjestämme seurakyytejä mahdollisuuksien mukaan. Pyydettäessä pyrimme järjestämään lyhytaikaista lastenhoitoapua. Sisarpiiriin, miesteniltoihin ja eläkeläiskerhoon tullaan keskustelemaan uskon ja elämän asioista, samoin aviopuo-lisoiden ja kodin iltoihin sekä vuotuiseen koko perheen leiripäivään. Olemme yhtä suurta perhettä!

Jos haluat, että käymme tervehtimässä läheistäsi esimerkiksi sairaalassa, voit ottaa yhteyttä numeroon 045–188 1116. Perhe- ja diakoniotoimikunnan tavoittaa myös osoitteesta perhe.diakonia@hameenlinnanrauhanyhdistys.fi.

Muu toiminta

Järjestämme Linnan myyjäisiä Siirin toimitalolla sekä sisaryhdistyksissä eri puolilla Suomea toiminnan rahoittamiseen. Tarjolla on ruokaa, leivonnaisia, käsitöitä ja muita tuotteita. Seuraa kalenteriamme ja tule myyjäisostoksille!

Sijainti

Lumitähdenkatu 2